През 1989 г. Алфа Ромео отново изненадва автомобилния свят с доста екстравагантен опит: под каросерията на новия тогава топмодел 164 са скрити шасито и двигателят на истински болид. На линка по-долу можете да видите повече. За съжаление не знам грам немски, затова бих помолил някой, който владее този език да направи кратко резюме на статията. http://www.alfisti.net/446.2.html
Известие
Collapse
No announcement yet.
Алфа Ромео 164 Procar
Collapse
X
-
Алфа Ромео 164 Procar
Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)Тагове: Няма
-
Аз можах да разбера само 4е е В 10 и е 600 конямакс. скорост 350 км/4
и окло 2 секунди ускорение до 100 км/4
бахти болида а
Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
Piaggio Liberty 05" 50cc 2T
Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex
-
Първоначално публикувано от http://www.carsfromitaly.com/alfaromeo/popups/164procar.htmlAlfa Romeo 164 Pro Car
Born to compete in a new FIA Championship, the 164 Pro-Car ('Production Car'), presented in September 1988, was never used in action.
Basically a silhouette formula, although the exterior lines remained almost true to the original Pininfarina design, underneath everything changed with a mid-engined rear wheel drive layout. With over 600bhp and a weight of only 750kg it was capable of over 340km/h whilst covering the stading kilometer in 17.5 seconds.
The body was constructed from composite materials, plus some aluminium, using techniques developed for the Lancia ECV2. Construction was by Brabham in the UK, who also developed the double wishbone suspension. The engine was a stressed part of the chassis, mounting to the central cell at four points and supporting the gearbox and rear suspension.
The engine was a 3.5-litre 72deg 40 valve V10 unit originally developed for F1, producing around 600bhp @ 12,000rpm. Bosch injection was used, and a five-valve cylinder head was supposedly under development.
Strangely, the sole example constructed was right-hand drive. The engine was mounted directly behind the drivers shoulder....
To keep the original body shape the rear track was rather narrow, especially considering the wheels and tyres used, 9x17" at the front and 13,5x17" at the rear, shod with Michelin rubber. The wheelbase remained the same as the production car.
A Hewland six speed gearbox was mounted longitudinally behind the engine, whilst the brakes (by Brembo or AP) used F1 carbon-fibre ventilated discs with aluminium callipers.
At the front of the car were mounted the radiators to cool the engine coolant and the engine oil. Coolers for the transmission and differential oil were mounted at the rear.'04 Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 150cv heavily tunned
'02 Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 150cv, remapped by Bobo
'99 Alfa Romeo 145 1.6 TS 120cv - ex
Comment
-
Скромен превод на статията в общи линии.
ALFA ROMEO 164 ProCar
След поемането на АLFA ROMEO от FIAT, ALFA ROMEO стават отговорни само за пистовият шампионат (Tourenwagen). През 1987 става ясно, че тимът имат доста малки шансове за спечелването на световният шампионат и ръководството на концерна решава да се оттегли окончателно. От някогашният спортен отдел АUTO DELTA създадената АLFA CORSE се концентрира само върху предписаната от FIA нова ProCar серия.
ProCar серията е била създадена от шефа на FOCA Burnie Ecclestone, който в миналото чрез използването на АLFA ROMEO мотори в своите Ф1 BRABHAM болиди, си създава много добри контакти с АLFA ROMEO. Колите от ProCar серията трябвало да се хомологират в нова група “S” и да участват като пистови автомобили с техника от Ф1. С новата състезателна серия Burnie Ecclestone желае да привлече колкото се може повече големи производители за да може да спечели нови доставчици на мотори за Ф1. Предписаните мотори са били същите както тогавашните Ф1 мотори предписани от регламента. Също така и останалата техника като спирачки, средно разположен атмосферен мотор с обем 3,5л са отговаряли на нивото на Ф1.
Каросерията е трябвало да наподобява максимално на серийната кола. Освен заден спойлер не са били допускани други аеродинамични подобрения. АLFA ROMEO опитва да насочи всички свободни капацитети от спортният си отдел към тази нова “Формула”. От общата работа с BRABHAM се появява единствeната по рода си АLFA ROMEO 164 ProCar. Поради липсата на интерес от страна на другите производители не се провежда нито едно състезание и никакъв шампионат.
Шасито е направено от Aluminium-Nomex-Honycomb Monocoque подсилено с Kevlar и Kohlefaser. Каросерията е също произведена от подсилена с Faser пластмаса с Nomex, Kevlar и Kohlefaser. Предницата (капак на мотора и калниците) както и задницата е едно цяло. Двете части могат напълно да се демонтират.
Цялата спирачна система отговаря на Ф1 стандарта, като включва моноблок спирачен апарат с няколко бутала и спирачни дискове от Kohlefaser. При мотора става въпрос за V10 с наклон от 73 градуса, с 4 горно разположени разпределитлни вала и 4 клапана на цилиндър. Моторът е разположен в средата и зад него е 6 степенната скоростна кутия (+ задна скорост). BOSCH доставя запалително впръскващата система. Мощността на мотора е доста над 600 PS. Теглото на колата е 750 кг. Мах. скорост 350км/h. от 0 до 100км/h – 2 sec. В сравнение с това серийната 164 с 3.0л SOHC V6 и 192 PS е достигала от 0 до 100км/h за 7,5 sec. и мах. скорост 230 км/h.
Всичко при 164 ProCar е било на нивото на тогавашната Ф1. Също така и цената - около 350000 US Dollar е струвало разработката и производството на този спортен автомобил. Тогава (1987) доста пари. Максималната скорост на 164 ProCar е била по-висoкa отколкото на тогавашните Ф1 благодарение на по-добрата аеродинамиkа. Колелата и големината им не достигат тогавашните размери на Ф1. Били са използвани сликове от МICHELIN които са били монтирани на 17 цолови джанти.Alfa Romeo 146, 1.6 Boxer 1996
Comment
-
Re: Скромен превод на статията в общи линии.
Първоначално публикувано от vlahlievALFA ROMEO 164 ProCar
браво, браво
ако можеше на всички първите мнения във форума да са такива щеше да е много добре
добре дошъл и благодарим за полезната информацияИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"
:biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:
Comment
-
sigpic
Alfa Romeo 156 2.4JTD
Mazda CX-5
Comment
-
Даа, доста отдавна го бях пуснал това чудо, но още настръхвам като го гледам.
П.С. чувствам колегата 1912 как се е амбицирал, гледайки клипчетата!
Ако ти е писано да се обесиш, няма да се удавиш
AlfaRomeo 155 1.8 TS 129 к.с. 1995 г., AlfaRomeo 166 2.4 JTD 140 к.с. 2002 г. , Volvo S60 2.4D Sport 163 к.с. 2008 г. - EX;
Opel Insignia ST 2.0 BiTurbo CDTI 194 к.с. 2014 г. (Алфа под прикритие)
Comment
Comment